Journal No.150 / 2016 Lie in Art and Culture
Lie in Art and Culture
Ђорђе ЂекићTHOU SHALL NOT BEAR FALSE WITNESS AGAINST
Јелена Филиповић
LIE, DECEPTION, PHILOSOPHY OF ETHICS AND THE NARRATIVE NETWORK OF THE COMFORTS OF SATURDAYS BY ALEXANDER MCCALL SMITH
Ljubica Matek
WHY DID YOU LIE TO ME – LIE AND TRAUMA IN KRISTIAN NOVAK’S ČRNA MATI ZEMLA
Бојана Ковачевић Петровић
TRUE LIES OF MARIO VARGAS LLOSA
Милена Каличанин
(DE)FALSIFICATION OF SCOTTISH HISTORY IN JOHN MCGRATH’S THE CHEVIOT, THE STAG AND THE BLACK, BLACK OIL
Предраг Ковачевић
THE LIES OF LIBERALISM IN IAN MCEWAN’S NOVELS
Викторија Кромбхолц и Аријана Лубурић Цвијановић
WHAT APPEARS IS NOT WHAT IS: JEANETTE WINTERSON’S ART & LIES AND THE PASSION
Никола Млађеновић
STANLEY KUBRICK’S CYNICAL DIALECTICS OF ENLIGHTENMENT
Младен Јаковљевић
PHILIP K. DICK IN AMAZON’S CASTLE
Сања Маричић Месаровић и Гордана Смуђа
LYING IN THE FILM LOS AMANTES PASAJEROS BY PEDRO ALMODÓVAR
Татјана Милосављевић
CULTURE, CLASS AND COUNTERFEIT GENEALOGIES IN ANGELA CARTER’S WISE CHILDREN
Софија Кристенсен
BETWEEN FICTION AND REALITY: THE MAKING OF DANIEL BRAUT (BONDESTUDENTAR) BY ARNE GARBORG
Дејана Прњат
FORGERIES AND FORGERS ON THE FINE ARTS MARKET
Studies
Александра ЂорђевићCONFRONTATION OF THE SERBIAN AND THE RUSSIAN CULTURAL AND ARTISTIC OPERA PRAXIS IN THE NATIONAL THEATER IN BELGRADE BETWEEN THE TWO WORLD WARS
Александра Терзић
THE STAKEHOLDER NETWORKING APPROACH AS A NECESSARY FACTOR OF CULTURAL TOURISM DEVELOPMENT IN SERBIA
Сања Лазаревић Радак
THE MOVING PICTURES OF TERROR: SOCIAL ASPECTS OF YUGOSLAV HORROR GENRE (1973-1990)
Татјана Савић
MАYA CIVILIZATION IN ARCHITECTURE
Јелена М. Степанов
DELEUZE AND GUATTARI’S RHIZOME CONCEPT IN ARCHITECTURE, ART AND DESIGN
Славиша Костић
THEOLOGICAL-PHILOSOPHICAL PERCEPTIONS OF THE KEY PARTS OF THE MOVIE THE PERVERT’S GUIDE TO IDEOLOGY
Critiques and Reviews
Јасмина АрсенијевићA REVIEW OF THE SHALLOWS BY NICHOLAS CARR