• Срп
  • Eng
Časopis Kultura
  • About
  • Journals
  • Search
  • News
  • Guidelines
  • Translations
  • Redaction
  • Contact
  • Search
  • Menu Menu
  • About
  • Journals
  • Search
  • News
  • Guidelines
  • Translations
  • Redaction
  • Contact
You are here: Home1 / Journals2 / Lie in Art and Culture

Journal No.150 / 2016 Lie in Art and Culture

Lie in Art and Culture

Ђорђе Ђекић
THOU SHALL NOT BEAR FALSE WITNESS AGAINST

Јелена Филиповић
LIE, DECEPTION, PHILOSOPHY OF ETHICS AND THE NARRATIVE NETWORK OF THE COMFORTS OF SATURDAYS BY ALEXANDER MCCALL SMITH

Ljubica Matek
WHY DID YOU LIE TO ME – LIE AND TRAUMA IN KRISTIAN NOVAK’S ČRNA MATI ZEMLA

Бојана Ковачевић Петровић
TRUE LIES OF MARIO VARGAS LLOSA

Милена Каличанин
(DE)FALSIFICATION OF SCOTTISH HISTORY IN JOHN MCGRATH’S THE CHEVIOT, THE STAG AND THE BLACK, BLACK OIL

Предраг Ковачевић
THE LIES OF LIBERALISM IN IAN MCEWAN’S NOVELS

Викторија Кромбхолц и Аријана Лубурић Цвијановић
WHAT APPEARS IS NOT WHAT IS: JEANETTE WINTERSON’S ART & LIES AND THE PASSION

Никола Млађеновић
STANLEY KUBRICK’S CYNICAL DIALECTICS OF ENLIGHTENMENT

Младен Јаковљевић
PHILIP K. DICK IN AMAZON’S CASTLE

Сања Маричић Месаровић и Гордана Смуђа
LYING IN THE FILM LOS AMANTES PASAJEROS BY PEDRO ALMODÓVAR

Татјана Милосављевић
CULTURE, CLASS AND COUNTERFEIT GENEALOGIES IN ANGELA CARTER’S WISE CHILDREN

Софија Кристенсен
BETWEEN FICTION AND REALITY: THE MAKING OF DANIEL BRAUT (BONDESTUDENTAR) BY ARNE GARBORG

Дејана Прњат
FORGERIES AND FORGERS ON THE FINE ARTS MARKET

Studies

Александра Ђорђевић
CONFRONTATION OF THE SERBIAN AND THE RUSSIAN CULTURAL AND ARTISTIC OPERA PRAXIS IN THE NATIONAL THEATER IN BELGRADE BETWEEN THE TWO WORLD WARS

Александра Терзић
THE STAKEHOLDER NETWORKING APPROACH AS A NECESSARY FACTOR OF CULTURAL TOURISM DEVELOPMENT IN SERBIA

Сања Лазаревић Радак
THE MOVING PICTURES OF TERROR: SOCIAL ASPECTS OF YUGOSLAV HORROR GENRE (1973-1990)

Татјана Савић
MАYA CIVILIZATION IN ARCHITECTURE

Јелена М. Степанов
DELEUZE AND GUATTARI’S RHIZOME CONCEPT IN ARCHITECTURE, ART AND DESIGN

Славиша Костић
THEOLOGICAL-PHILOSOPHICAL PERCEPTIONS OF THE KEY PARTS OF THE MOVIE THE PERVERT’S GUIDE TO IDEOLOGY

Critiques and Reviews

Јасмина Арсенијевић
A REVIEW OF THE SHALLOWS BY NICHOLAS CARR

Journal No. 150 / 2016

Download journal
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on LinkedIn
  • Share by Mail

Contact

Address: Rige od Fere 4, Beograd

Phone: +381 11 2637 565

Fax: +381 11 2638 941

Еmail: info@zaprokul.org.rs

Terms and conditions

Scroll to top