ЕСТЕТИКА НЕВИДЉИВОГ
Тема текста: Стрип и идентитет
Аутор текста: Драгана Купрешанин
У експерименталним формама стрипског медија које одступају од класичних штампаних форми и базирају се на интеграцији различитих медија, структура стрипа разлаже се на садржаје који као посебне врсте модула учествују у његовој дефиницији. Кроз приказе студија случаја пројеката који стрип постављају на граничне позиције ликовних и примењених уметности, описано је могуће дефинисање структуре стрипа, независно од продукционих технологија које су га иницијално обликовале. Комбиновањем савремених технолошких процеса и класичних ликовних техника, експериментални стрип у најчистијем облику нуди дефиницију медија ослобођену техничких условљавања и показује суштину његове структуре, коју током година мењају технолошке промене. Сама структура медија остаје његова главна окосница, која се у савременом добу, применом нових технологија, обликује на начин да медиј чини доступним публици различитих визуелних капацитета, те публика стрипа постаје потпуна. Тактилна димензија у обликовању медија показује независност структуралне организације медија у односу на систем продукције и прејудицира естетику њених елемената у будућим технолошким модификацијама и иновацијама.