МОТИВИ ТЕЈЛОРИЗАЦИЈЕ НА ФИЛМУ МЕТРОПОЛИС ФРИЦА ЛАНГА
Тема текста: Култура и новац
Аутор текста: Моња Јовић
Рад истражује начин на који је процес тејлоризацације интерпретиран у „Метрополису” (1927), познатој филмској дистопији Фрица Ланга (1890−1976), наводећи основне особине доктрине Фредерика Винслоуа Тејлора (1856−1915) и њен утицај наглобална кретања у култури. Сагледава се, у филму изражен, критички став према тејлористички схваћеном култу ефиксаности и дехуманизацији људског рада, са посебним освртом на негативну представу модерне технологије. Лангова филмска дистопија посматра се у контексту фасцинације технологијом, присутне и у другим остварењима тог доба, али и у контексту каснијих тумачења карактеристичних за период националсоцијализма у Немачкој.