• Срп
  • Eng
Časopis Kultura
  • О Часопису
  • Бројеви
  • Претрага
  • Вести
  • Упутство
  • Преводи
  • Редакција
  • Медији о часопису
  • Контакт
  • Птретрага
  • Menu Menu
  • О Часопису
  • Бројеви
  • Претрага
  • Вести
  • Упутство
  • Преводи
  • Редакција
  • Медији о часопису
  • Контакт
Ви сте овде: Насловна1 / Публикације2 / УЛОГА ИГРАЧАКА У ФОРМИРАЊУ РОДНИХ СТЕРЕОТИПА КОД ДЕЦЕ...

УЛОГА ИГРАЧАКА У ФОРМИРАЊУ РОДНИХ СТЕРЕОТИПА КОД ДЕЦЕ

Тема текста: Етика медија

Кључне речи:
  • граница розе/плаво
  • играчке/улоге
  • медијско презентовање
  • пројекције
  • родни стереотипи

Аутор текста: Јована Дукић

Истражујући појавности родних стереотипа у свету дечијих играчака, у овом раду анализирали смо производе који се налазе на нашем тржишту. Након извршене класификације, уочили смо да се у њима, али и у њиховом медијском презентовању и дизајну откривају специфични, интенционално уписани кôдови, који имају важну улогу у формирању родних стереотипа код деце. На тај начин се исцртава и јасна граница између полова и дефинише област деловања и интересовања којима би субјекти у настајању требало да се воде. Емпиријска истраживања извршена у овом раду, која имају за циљ откривање имплементације родних стереотипа код деце, базирају се првенствено на психолошким студијама. Покушали смо указати и на економски аспект, то јест пословне стратегије којима индустрија играчака свесно производи поменуте стереотипе у циљу остваривања профита. Гледано из те перспективе, указује се потреба за преиспитивањем вредности и образаца понашања које индустрија нуди деци, будући да она, управо путем тако конципираних играчака упознају свет који их окружује.

Култура бр.127 / 2010

Преузмите број
Преузмите текст
  • Подели на Facebook
  • Подели на Twitter
  • Подели на LinkedIn
  • Подели на мејл

Контакт

Адреса: Риге од Фере 4, Београд

Фиксни телефон: +381 11 2637 565

Факс: +381 11 2638 941

Електронска пошта: kultura@zaprokul.org.rs

Сва права задржана | Часопис Култура

Scroll to top