DRUŠTVENI ANGAŽMAN MLADIH UMETNICA U DIGITALNOM KONTEKSTU
Tema teksta: Kritičko mišljenje u digitalnom dobu – Kultura
- društvene mreže
- žensko stvaralaštvo
- kritičko mišljenje
- marketing umetnosti
- mlade žene
- rodna ravnopravnost u kulturi
- feminizam
Autor teksta: Tatjana Nikolić
Mlade žene zauzimaju sve značajnije mesto u onlajn prostoru koristeći sve prednosti digitalnog doba i stvaralačke karakteristike interneta i digitalnih medija. U tekstu se ispituje da li i u kojoj meri mlade autorke iz Srbije koriste svoju umetničku produkciju i svoje profile na digitalnim platformama za izražavanje društveno političkih stavova, i kakvih, a posebno kakvo je njihovo razumevanje feminizma, rodne ravnopravnosti i iskustvo sa rodnom diskriminacijom. Društveni kontekst prve polovine 2020. godine tokom koje je rađeno istraživanje obeležila je pandemija i posledično vanredno stanje i izolacija, a pored toga uobičajenom okruženju njihovog stvaralaštva pripada i seksizam u medijima i javnom prostoru. Istraživanje je obuhvatilo individualne intervjue sa osam autorki mlađe generacije u različitim umetničkim poljima (vizuelne umetnosti, muzika, film, književnost i izvođačke umetnosti), kroz koje je ispitivana njihova upotreba društvenih mreža i digitalnih platformi, kritičko mišljenje i kritička umetnička produkcija, te reakcije na globalnu kriznu situaciju i društvene probleme.