БРЕНДИРАЊЕ ДРЖАВА И НАЦИЈА
Тема текста: Истраживања
- бренд
- диференцирање
- имиџ
- Србија
Аутор текста: Дејан Дашић
Све већи број земаља схвата важност и неопходност брендирања своје државе, бригу о сопственом имиџу и репутацији. Увидевши да се добра репутација и позитиван имиџ одражава не само на туристичку посету, већ и на инвестиције, производе, добијање разних спортских и културних манифестација и др., државе у последње време све више посвећују пажњу овој проблематици. Оснивају се посебне агенције и институти који користе најсавременије маркетиншке методе, користећи интегрисане маркетиншке канале за сопствену промоцију. Владе које желе ребрендирати своју државу, поправити имиџ и изградити нов позитиван идентитет морају имати јасну визију шта желе, где се тренутно налази њихова држава, где желе да буду и пробају да интегришу све радње, политике и комуникацију ка остатку света. Србија је, са великим закашњењем, схватила колики је и какав стварни утицај лобирања и ангажовања лобистичких кућа у припремању и доношењу важних одлука на међународној политичкој сцени, уз велике економске и политичке штете које је делом претрпела у последње две и по деценије.