ЕСТЕТИКА И ЊЕН ЗНАЧАЈ ЗА ОБРАЗОВАЊЕ (У) УМЕТНОСТИ
Тема текста: Култура и креативност
Кључне речи:
- естетика
- критика
- нове концепције
- образовање
- уметност
Аутор текста: Андреа Ратковић
Полазећи од намере да се јавности скрене пажња на позицију и значај естетике за уметничко образовање, у оквиру овог текста биће изведена критичка промишљања значаја савременог уметничког образовања, а у циљу налажења потенцијалних одговора на питање: Шта су нове концепције образовања у уметности? Држећи се оквира филозофије уметности, те имајући у виду неке од водећих (пред)естетичких концепција о уметности, поменуто питање биће разложено на његове кључне аспекте у намери да се скрене пажња на његову комплексност, те самим тим и на немогућност налажења коначног и универзално применљивог одговора. С тим у вези, посебна пажња биће посвећена промишљању савремених тенденција које се тичу образовања (у) уметности, а ради маркирања могућих изазова и потенцијала који се тичу образовања уметника/уметница, затим реципијента/рецепијенткиња уметничких дела и коначно теоретичара/теоретичарки уметности. Поменуте тенденције биће анализиране с обзиром на увиде у актуелне културно-уметничке праксе, као и друштвене феномене којима су исте (ин)директно афициране.