ПРОМЕНА ПОЉА У ГУЛДОВОМ ПИЈАНИЗМУ
Тема текста: Истраживања у култури
Кључне речи:
- habitus
- Глен Гулд
- живо извођење
- капитал
- медијски пијанизам
- поље
- снимак
Аутор текста: Бојана Родић
Напредак у технологији музичког снимања утицао је на промену умет- ничког рада и његове рецепције. У том смислу, извођење, компоновање и слушање представљали су наличје друштвене, историјске, економске и политичке стварно- сти. Промишљајући уметничку праксу уметника произвођача, која је произашла из теорије уметничке производње Пјера Бурдијеа (Pierre Bourdieu), овај рад анализира концепте поља, капитала и хабитуса. У раду је акценат дат приказу преокрета у пракси уметника Гленa Гулда (Glenn Gould), тачније промени поља у његовом пија- низму, од живог извођења ка производном раду у којем је настао снимак као умет- нички производ који се, у осврту на Бурдијеову теорију, поставља као интенцио- нални знак чије је уметничко постојање условљено научним приступом и анализом. Као такав, снимак подразумева препознавање уписа аутора, тачније његовог умет- ничког и друштвеног контекста који се посматра као систем разумљивих односа.